Ce inseamna sa fi liber?

Standard

papucii-sclavilor-nestiutori

Astazi m-am gandit sa va spun o poveste pe care am auzit-o si eu de curand.Nu o data am fost „judecata” pentru ca nu gasesc ceva mai folositor de facut in viata decat sa ma ocup de crosetat.De ce nu am renuntat? Pentru ca ceea ce fac eu acum inseamna sa fi liber.Unii se vor intreba cum poti fi liber muncind ore intregi la jucarii de exemplu, facand bataturi la degete? Ei bine, daca asta ma face pe mine fericita, ma scoate din gandul de la griji si ma ajuta sa ii fac si pe altii fericiti deja nu mai inseamna o corvoada ci o libertate.Prefer de exemplu sa am un pic de timp liber pentru micile mele placeri decat sa-mi ofer iluzia unei independente false ascunsa in spatele democratiei.O sa vedeti in povestioara ce va urma, o mica istorie a „multinationalei” de acum mii de ani. Va las pe voi sa decideti daca va regasiti in prezent in ea.

Democratia nu a aparut de ieri de azi in lume o data cu „americanii” si de multe ori e perceputa gresit fiind considerata o libertate totala,fara reguli si constrangeri.Dupa cum o sa vedeti democratia are radacini mult mai vechi.Provine de la Kratos- demos insemnad demon,diabolic.

Acum mii de ani, un om bogat avea in subordine sute de sclavi care munceau carand pietre pentru a-i construi Palate.Ei erau biciuti de alti sclavi insa superiori ca treaba sa mearga mai bine.In schimb,sclavii primeau adapost si mancare.Desi biciuti nu se prea inghesuiau la munca iar superiorii erau destul de blanzi cu ei, singura dorinta a sclaviilor fiind libertatea.

Democrat privea totul de sus si rolul lui nu era altul decat sa gaseasca idei ca lucrurile sa functioneze mai repede si bine.

Iata ca intr-o zi, lui Kratos ii veni ideea sa le ofere lucrul pe care si-l doreau cel mai mult sclavii:libertatea.Asa ca i-a anuntat ca de azi sunt liberi si pentru fiecare piatra carata vor primi un banut.

Rezultatul a fost spectaculos:sclavii,devenind acum oameni liberi au devenit din ce in ce mai harnici,carand si cate 2 pietre,renuntand de buna voie din timpul petrecut in pauzele de masa.Ba chiar si supraveghetorii au renuntat la sarcinile lor si au inceput sa care si ei pietre in rand cu ceilalti.Surprinzator,toata lumea era fericita: Kratos ca lucrurile se miscau mai repede,sclavii pentru ca acum erau liberi.

Asa ca noi alegem cum sa fim liberi si daca vrem sa fim cu adevarat liberi.

Lasă un răspuns

