Madrigal, o seara de vis

Standard

Madrigal-9Dec_zpsc1295f41Asa cum cred ca stiati, stresul este una dintre bolile secolului cel mai greu de invins.Nu se trateaza cu pastile, nu exista tratamente.Multi spun ca stresul e provocat de noi si tot noi trebuie sa gasim o cale de a-l reduce.Unii incearca prin hobby-uri,altii prin yoga insa eu aseara am gasit o cheie spre diminuarea celei mai mari cantitati de stres: muzica Madrigalului.

Marturisesc ca nu este prima data cand ascult o melodie a Corului Madrigal (cei drept nu live) insa a fi la cativa pasi de el intr-un cadru de vis e ceva uimitor.

Aseara am avut marea onoare sa urmaresc 2 ore concertul de Craciun al Corului National de Camera Madrigal. Denumirea de “Cor National” nu este gratuita deloc. “În decursul a 47 de ani cu 4100 de concerte susţinute pe cele mai mari scene din țară şi străinătate, MADRIGALUL a adus aproape de sufletul publicului capodopere aparţinând şcolilor Renaşterii Europene, interpretate în limbile originale, mari comori ale muzicii bizantine şi vechi româneşti, colinde şi lucrări de inspiraţie folclorică, elemente din patrimoniului clasic autohton şi creaţii româneşti contemporane.”  (http://extrememetalnight.wordpress.com/2012/10/23/corul-madrigal-concert-extraordinar-de-craciun-la-ateneul-roman-pe-9-decembrie/). Cu numai 200 ron iti „castigi un loc pentru 2 ore intr-un basm”.

Si cred ca nu exista un loc mai potrivit in care sa cante decat Ateneul Roman, in care pana la varsta de 27 de ani nu intrasem niciodata.Odata cu aparitia membrilor corului totul parea desprins dintr-o pictura de DaVinci: curteni si domnite.Nimic fals,nimic kitshos.Nici macar sala nu avea nevoie de vreun décor, ea insasi fiind suficienta.Odata cu primul colind cantat, pur si simplu intrai intr-un vis in care cel putin eu pluteam, intrai intr-un fel de hipnoza tot timpul pana la pauza.Am fost surprinsa de cata disciplina era in corul acela : toti coristii erau atenti numai la instructiunile dirijorului,de cat ritm si sincronizare aproape perfecte erau.

Seara s-a incheiat cu a doua parte reprezentand un Craciun argentinian: o comuniune a corului cu instrumente diferite: mandolina,chitara, tobe si taler (ultima melodie fiind preferata mea).

A fost o seara magica in care in final scena si sala s-au impletit: publicul, corul si instrumentele au cantat impreuna “Mos Craciun” si “Jingle Bells”si care nu se putea sfarsi mai nimerit decat cu o ninsoare de poveste.

Va recomand concertul de Craciun , de fapt orice concert sustinut de Corul Madrigal daca vreti sa plutiti pentru cateva ore in muzica si poate veti gasi asa cum am facut eu si o sursa de inspiratie in ceea ce faceti.De aceea, mi-am cumparat o farama de hrana pentru suflet si pentru acasa sub forma unui cd cu colinde, pentru a-l putea asculta ori de cate ori vreau sa ma pierd in magica lor muzica.

Lasă un răspuns

