Arhive zilnice: 23 aprilie 2012

Titanic cu fluieraturi

Standard

Articolul de fata nu are nici o legatura cu crosetatul insa mi-am permis sa-l scriu manata de experienta traita ieri la vizionarea la mall a filmului „TITANIC” in 3D.Desi este acelasi cu cel din 1997 (avis persoanelor care mai sperau ca Leonardo di Caprio se va „inneca” din nou) am fost curioasa sa ma simt mai aproape de evenimente cu ajutorul noii tehnologii.Am avut initial o surpriza neplacuta pe site unde am vrut sa-mi rezerv bilete: pe pagina principala aparea pretul 25 ron pe bilet,iar cand am facut rezervarea pretul era de 31 ron pe bilet.Partea buna este ca la intrare am constatat ca ochelarii 3D care pana atunci ii restituiai la plecare acum raman ai tai. Filmul rula in sala 13.Eu si sotul meu aveam locurile 12 si 13 ( sa mai ziceti voi ca nu credeti in superstitii).

Surprinderea mi-a fost cu atat mai mare cu cat am constatat ca celebrele reclame de la inceputul filmului nu mai erau ( nu ca le-as fi regretat).In locul lor era un banner cu sponsorul cinema-ului care se tot invartea pe ecran ( nu dau acest detaliu aparent nesemnificativ, in van). In spatele meu, un grup de tineri, fete si baieti,in stanga mea o doamnna cu propabil tatal ei (avea o varsta considerabila). Ei bine, incepe si filmul.20 century fox fara sunet,primele secvente din film cu scufundarea si gasirea epavei fara sunet (cred ca vreo 10 min asa). Lumea incepe sa se agite.Deja tinerii din spate incep sa tipe si sa fluiere: „Bai sunetul bai!, Alo!”. Spre surprinderea mea si doamna din stanga urla dupa sunet.Cei din spate cu rabdarea pierduta incep sa injure sperand ca filmul va rerula cu sunet.O domnisoara din spate suspina ca a pierdut muzica lui Celine Dion insa noroc ca o mai auzise acum 15 ani.

In final cand nimeni nu-i baga in seama, se ridica cineva din spate si merge dupa „adormitul” de la banda sa-i ceara socoteala.Cert e ca dupa ce se intoarce apare si sunetul si din fericire pana la sfarsit ramane.Oricum speranta ca filmul va fi rerulat cu sunet a fost desarta.

In schimb, senzatia 3D a fost foarte placuta.Imi imaginez cum as fi plans daca acum 15 ani „Titanicul” ar fi aparut de la inceput 3D, mai ales ca a fost aproape reala ( in special cand au dat drumul la aer conditionat la secventa pasagerii cazut in ocean- nu stiu daca a fost o coincidenta.

PS: Partea buna din experienta de ieri au fost ochelarii 3D pe care ii pot folosi pentru am crea propriu cinema 3D acasa insa …. cu sunet.